Welkom bij VvE Kennis & Advies

Wij maken u graag wegwijs in de wereld van de VvE en het VvE beheer met opleidingen, trainingen en advies. Uw kennispartner die het vakgebied meer inhoud geeft.

graduation-capOok in 2022 kunt u deelnemen aan de praktijkopleiding VvE beheer. Wilt u alle ins en outs weten van het VvE beheer maar geen examen doen? Ook dan is deze opleiding de mogelijkheid om uzelf goed te verdiepen in het vak!

Dé opleiding voor de beginnende en de reeds werkende VvE beheerder, want VvE beheer is nu eenmaal een vak.

Vindt u VvE beheer ook een vak en wilt u in 2022 geregistreerd zijn als gecertificeerd VvE beheerder? Schrijf u dan nu in voor de praktijkopleiding en verzeker  uzelf van een plaats!

Actueel nieuws VvE Kennis & Advies

Home Hier kunnen alle blogberichten op de hele site gevonden worden.
mrt

Stichting Persoonscertificering VvE beheer borgt kwaliteit VvE-beheerder

Geplaatst in Actueel
  • Fontgrootte: Groter Kleiner
  • Hits: 3346
sitchting-pcvb

De kwaliteit van de VvE-beheerder krijgt een forse impuls door de oprichting van de Stichting Persoonscertificering VvE-beheer. Dat zegt Manuella Wijburg eigenaar van VvE Kennis & Advies, en initiatiefnemer van de onlangs opgerichte Stichting Persoonscertificering VvE-beheer. “Niet alleen de kwaliteit van het beheerskantoor is belangrijk; ook de VvE-manager zélf moet aantoonbaar beschikken over de nodige kennis, kunde en ervaring. We verwachten in het voorjaar van 2014 het persoonscertificaat landelijk te kunnen presenteren.”

Doelstelling van de nieuwe stichting is het bevorderen van het kwaliteits- en opleidingsniveau van de professionele bestuurder en/of beheerder van Verenigingen van Eigenaars. Het persoonscertificaat vormt daarmee een goede aanvulling op het al langer bestaande procescertificaat voor de professionele VvE-beheerkantoren. Dat SKW-certificaat toont aan dat het beheerkantoor aan alle voorwaarden voldoet die aan een VvE-beheerkantoor mogen worden gesteld. Het geeft geen informatie over de kwaliteit van de individuele medewerkers. Het persoonscertificaat geeft die informatie wél.

Meer kwaliteit
Voor het afgeven van een persoonscertificaat moet een beoordelingsrichtlijn worden geschreven. De opdracht tot het schrijven van die richtlijn is inmiddels verstrekt. Medewerkers van VvE-beheerkantoren die over het certificaat willen beschikken, moeten daarvoor een examen afleggen.
Met het oprichten van deze stichting geven de initiatiefnemers gehoor aan de wens vanuit diverse organisaties om de kwaliteit van VvE-management nog verder te borgen. Ook de overheid en de politiek vragen al langer om maatregelen die de kwaliteit van VvE-beheerder verhogen. Dat kan ook leiden tot een beter functioneren van verenigingen van eigenaars en daarmee tot waardebehoud van de gebouwde omgeving.

Bestuur en doelstelling
Het stichtingsbestuur bestaat uit voorzitter Carla Philippa, secretaris mr. Kees Oomen (VvE Belang), mr. Norbert Rijssenbeek (Rijssenbeek Advocaten) en René Brinkhuijsen (bestuurslid VGM NL).
De volledige doelstelling van de stichting luidt: “Het bevorderen van het kwaliteits- en opleidingsniveau van de professionele bestuurder en/of beheerder van verenigingen van eigenaars en andere vastgoed gebonden verenigingen en dergelijke. Meer in het bijzonder stelt de stichting zich ten doel het ontwikkelen, promoten en in stand houden van een persoonscertificaat voor genoemde professionele bestuurder en/of beheerder. Voorts: de afgifte van persoonscertificaten aan hiervoor bedoelde personen die met goed gevolg een door de stichting goedgekeurd examen hebben afgelegd”.

Laatst aangepast op